Opleidingscarrousel 2015-16: meer trainingen

De carrousel draait door met een vernieuwd aanbod. Er is nu ook de training Oriëntatie op coaching voor begeleidende docenten van bijv. stagiairs. Ook nieuw is een training waarbij je met video-opnames inzicht krijgt in je gedrag en het effect daarvan op anderen. Vorig jaar is de opleidingscarrousel gestart en de deelnemers zijn zeer tevreden.

Interactie, kennisdeling en persoonlijke groei

Deelnemers die in 2014-15 de trainingen Zelfmanagement en Projectmatig werken volgden, zijn vooral positief over het effect van de training, de sfeer en de persoonlijke benadering van de trainers. Vanwege het succes hebben we de opleidingscarrousel uitgebreid met nieuwe trainingen. Samen trainen is samen ontwikkelen. Deze ontwikkeling leidt tot persoonlijke groei en meer rendement in onze scholen. Tijdens de training is veel ruimte voor interactie en kennisdeling. Zo leren we met en van elkaar.

Trainingen 2015-2016

Ben je geïnteresseerd in een training? Schrijf je dan nu in via onderstaande link. Ook als je niet kunt op de opgegeven data maar wel geïnteresseerd bent, vragen wij jou je interesse toch kenbaar te maken.

goo.gl/forms/MkouiTpdxy

 

Oriëntatie op coaching

Een training voor docenten die begeleidende taken verzorgen binnen de school. De docent maakt kennis met coachen, leert wat het verschil is met andere begeleidingsvormen en hoe coaching van een leerling, stagiair of collega vorm krijgt. In deze trainingsbijeenkomsten wisselen theorie en praktijk elkaar af, waarbij de nadruk ligt op coachingsgesprekken voeren.

Zelfmanagement

Veel collega’s ervaren het onderwijs als dynamisch. Inspelen op de vele veranderingen vraagt tijd en energie. De volgende onderwerpen komen tijdens deze training aan de orde: persoonlijke doelen stellen, zelfanalyse: persoonlijke kwaliteiten en valkuilen, effectieve werkorganisatie, inzicht in eigen gedrag en handelen, omgaan met weerstand, effectief timemanagement, geven en ontvangen van feedback, praktijksituaties en –voorbeelden en persoonlijke actieplannen. 

Lees quotes deelnemers training Zelfmanagement

 

Projectmatig werken

Deelnemers krijgen inzicht in de gefaseerde aanpak van projectmatig werken en kunnen in een eigen project deze fasen onderscheiden. De onderwerpen die in deze training aan de orde komen zijn: het projectvoorstel en het projectplan, creëren van draagvlak en voortgang bewaken (uitvoeringsfase en faseovergang) en resultaten oogsten (invoering en borging van projectresultaten, afsluitfase). Voor het centraal bureau wordt er een training op maat verzorgd, binnenkort horen jullie hier meer over.

Lees interview deelnemer Roos Luiting

Video interactieve begeleiding

Videobegeleiding verbetert eigen kwaliteiten, geeft inzicht in het effect van het gedrag van een docent op leerlingen en biedt de mogelijkheid tot reflecteren op eigen handelen. De videobeelden worden geanalyseerd op 4 criteria: inhoud, horen (luisteren), zien (gedrag), voelen (ervaren).

Cambridgetypo3/#_msocom_1 English

Deze cursus biedt collega’s de mogelijkheid om hun Engels te verbeteren. Daarnaast kunnen zij –  mits het juiste niveau is bereikt – een examen afleggen wat een internationaal erkend certificaat oplevert. ​De cursus wordt gegeven door het British Language Training Centre en vindt plaats op de AICS.


Terug naar de nieuwsbrief